Lainetuse ja rannikuprotsesside analüüs
- Kelnase ja Leppneeme sadama hüdrodünaamilised modelleerimised (OÜ Lainemudel, 2018). Sadamate laienduste tarbeks teostati lainetuse uuring, milles lainete parameetrid rajatiste dimensioneerimiseks. Hinnati sadamate muulide asetust, uuriti resonantsi ja peegeldusi. Kontrolliti setete liikumist muulide otste vahel ning hinnati ehitusaegse heljumi levikut erinevates olukordades. Tööd olid sisendiks sadama projekteerimisel.
- Virtsu sadama kai nr 6 paalide vaheliste lainerahustusseinte toimivuse analüüs (Tallinna Tehnikaülikool, 2018). Koostöös Lainetuse dünaamika laboratooriumiga mõõdeti veepinna kõikumist lainerahustusseinte ees ja taga erinevates paalide vahedes peaaegu 2 kuud. Mõõtetulemuste põhjal analüüsiti seinte efektiivsust ning võrreldi neid teoreetiliste valemitega teaduskirjandusest.
- Koguva sadama planeeritavate muulide mõju setete liikumisele (OÜ Lainemudel, 2018). Analüüsiti veetaset ja hoovusi Väikses Väinas ning arvutati tuule poolt tekitatud veeosakeste liikumiskiirused.
- Käsmu sadama lainetuse analüüs (OÜ Lainemudel, 2017). Analüüsiti tuuli, lainekliimat ja veetasemeid uue sadama rajamiseks. Arvestati võimaliku veealuse lainemurdja mõju lainetusele ning saadi parameetrid muulide dimensioneerimiseks.
- Matsi sadama setete liikumise analüüs (OÜ Lainemudel, 2017). Analüüsiti sadama ja kavandatavate rajatiste mõju Matsi sadama ümbruse randadele. Kasutati teaduskirjandust, vaatlusi ning mõõdetud profiile.
- Noblessneri sadama lainetuse simulatsioonid (OÜ Lainemudel, 2017). Analüüsiti tuuli, lainekliimat, veetasemeid ning kiirlaevalaineid. Saadud andmete põhjal analüüsiti lainemudelites SWAN ja COULWAVE sadama erinevaid konfiguratsioone. Töö tulemuseks oli parandusettepanekud summutamise vähendamiseks, rajatiste projekteerimiseks ning soovitused arendusetappideks. Töö koostati Noblessneri sadama eelprojekti ekspertiisi raames.
- Värati sadama lainetuse analüüs (OÜ Lainemudel, 2017). Analüüsiti tuuli, lainekliimat ja veetasemeid. Saadud tulemuste põhjal modelleeriti lainemudelis SWAN erinevate plaanilahendustega akvatooriume ja muule ning leiti sobivad harjakõrgused. Töö oli sisendiks sadama eelprojekti koostamisele.
- Reidi tee mõju laevavrakk Tverile (OÜ Lainemudel, 2016). Analüüsiti veetasemeid ja lainetust laevavraki lähistel. Hinnati lainetuse mõju setete uhtumisele Tveri vahetus läheduses enne ja pärast Reidi tee kaldakindlustuse rajamist. Anti soovitused võimaliku avalduva mõju vähendamiseks ning kaldakindlustuse konstrueerimiseks.
- Naissaare sadama lainetuse analüüs (OÜ Lainemudel, 2016). Analüüsiti tuuli, lainekliimat ja veetasemeid ning saadi parameetrid Naissaare sadama kaikindlustuse rekonstrueerimiseks Jonswap-meetodiga.
- Nasva liivamaardla setete liikumise analüüs (OÜ Lainemudel, 2016). Analüüsiti kaevandamise mõju Nasva liivamaardlas keskkonnamõju hindamise tarbeks teaduskirjanduse, vaatluste ja arvutuste põhjal. Töö oli sisendiks Nasva liivakarjääri mere süvendamise vee erikasutusloa taotluse keskkonnamõju hindamisele. KMH aruanne on heaks kiidetud Keskkonnaameti 08.05.2017 otsusega 6-3/17/2525-7 (OÜ E-Konsult töö nr E1367). Juhtekspert Aide Kaar (KMH litsents nr KMH0123).
- Varese sadama lainetuse analüüs (OÜ Lainemudel, 2016). Arvutati kai kindlustuse projekteerimiseks vajalikud parameetrid mudeliga SWAN.
- Kihnu sadama kaitsemuuli mõju analüüs (TTÜ Lainetuse dünaamika laboratoorium, 2016). Analüüsiti olemasolevaid tuuleandmeid ning leiti erinevate korduvusperioodide (2 kuni 50 aastat) lainetuse ja veetaseme parameetrid. Kaitsemuuli mõju hinnati mudeli SWAN abil.
- Eisma sadama setete transpordi analüüs (OÜ EstKonsult, 2016)
- Setete transpordi hindamine ning heljumi leviku modelleerimine Merirahu sadama lähistel (TTÜ Lainetuse dünaamika laboratoorium, 2015). Analüüsiti rannaprotsesse teaduskirjanduse, uurimuste ja vaatluste põhjal. Modelleeriti süvendamisel tekkiva heljumi levikut erinevates olukordades. Töö oli sisendiks Merirahu sadama vee erikasutusloa taotluse keskkonnamõju hindamisele (KMH). KMH aruanne heaks kiidetud Keskkonnaameti 29.08.2016 otsusega 6-3/16/2454-11 (OÜ E-Konsult töö nr E1341). Juhtekspert Aide Kaar (KMH litsents nr KMH0123).
- Sõru sadama kai nr 1 pikendamise mõju setete transpordile (TTÜ Lainetuse dünaamika laboratoorium, 2015). Modelleeriti pikendamise mõju setete transpordile. Töö oli sisendiks Sõru sadama rekonstrueerimise vee erikasutusloa taotluse keskkonnamõju hindamisele . KMH aruanne kiideti heaks Keskkonnaameti 01.02.2016 otsusega nr 6-3/16/947-3 (OÜ E-Konsult töö nr E1336). Juhtekspert Aide Kaar (KMH litsents nr KMH0123).
- Jõelähtme vallas Muuga sadama piirkonnas veeldatud maagaasi terminali asukoha valimise
teemaplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH). KSH aruanne heaks kiidetud
Keskkonnaameti 26.10.2016 otsusega nr 6-5/16/84-9 (OÜ E-Konsult töö nr E1302). Juhtekspert Aide Kaar (KMH litsents nr KMH0123).